Retail Institute to centrum badań, analiz i innowacji dla branży centrów i sieci handlowych. W 2019 roku organizacja powołała do życia Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji NextGenLab aby wspierać współpracę pomiędzy środowiskami akademickimi oraz nowych technologii i innowacji z firmami związanymi z branżą centrów i sieci handlowych (dalej, branża retail).
Eksperci tworzący Centrum NextGenLab podjęli wyzwanie podążania za dynamicznymi zmianami społecznymi i kulturowymi wywołanymi m.in. przez: nowe technologie, wszechobecność urządzeń mobilnych, media społecznościowe oraz digitalizację. Skupiona w Centrum NGL grupa firm i ekspertów mierzy się ze stworzeniem odpowiedzi na wiele zjawisk, które determinują przyszłość (nie tylko) retailu. Zdefiniowanie innowacji jako potrzeby zmian umożliwiło nam zbudowanie elastycznej ramy dla programu i włączenie do prac Instytutu firmy i ekspertów z różnych branż i środowisk. Zachęcamy do włączenia się w prace Centrum!
oraz
Czy zgadzasz się z nami, że jest to czas, w którym mamy zdecydowanie więcej pytań niż odpowiedzi? To właśnie tu ich poszukujemy! Fundamentem prac i inicjowanych w grupie Design Thinking & Service Design procesów jest potrzeba głębokiego zrozumienia problemów oraz uświadomionych i nieuświadomionych potrzeb użytkowników przestrzeni handlowych, usługowych, rozrywkowych. Aby osiągnąć tak postawione cele Retail Institute stworzył interdyscyplinarny zespół, który dzięki umiejętności spojrzenia na problem z wielu perspektyw, chce wspólnie wypracować rozwiązania, które będą pożądane przez użytkowników (klientów) i ekonomicznie racjonalne. Uczestniczące w pracach zespołu centra i sieci handlowe wykorzystują efekt skali, zarówno w fazie testów i pilotaży, jak i wdrożeń wypracowanych/ interesujących rozwiązań.
Od 2020 roku prace zespołu Design Thinking & Service Design koncentrują się na realizacji pionierskiego programu Challenger, który nastawiony jest na pobudzenie kreatywności, przełamywanie schematów, dostrzeżenie nowych szans i możliwości. Challenger to społeczność studentów, absolwentów i młodych pracowników akademickich oraz spółek technologicznych wiążących ścieżkę rozwoju i kariery z innowacjami w retailu. Uczestnicy programu otrzymują wiedzę o branży handlowej, nowoczesne narzędzia tworzenia innowacji oraz pełne wsparcie ekspertów i mentorów związanych na największymi centrami i sieciami handlowymi w Polsce. Nagrodą dla najlepszych zespołów projektowych powołanych w trakcie programu jest możliwość podpisania Umów współpracy z zainteresowanymi centrami i sieciami handlowymi, wdrożenie stworzonych rozwiązań, a tym samym czerpanie z tego tytułu korzyści.
Nowe idee, pomysły, koncepcje wymagają przemyślenia i refleksji dlatego spotykamy się dwa razy w miesiącu w nieformalnej atmosferze, z kubkiem kawy w ręku, aby kreślić możliwe kierunki rozwoju branży retail. Spotkania grupy pozwalają zdiagnozować zmiany zachodzące w otoczeniu centrów i sieci handlowych. Punktem wyjścia rozmów jest bieżąca analiza wskaźników odwiedzalności (FF ReIndex) oraz obrotów (TO ReIndex) oraz rozmowa na temat lokalnej specyfiki i uwarunkowań biznesu. Wyłapujemy zmiany, diagnozujemy problemy/ /trudności/ ryzyka / szanse / wyzwania i planujemy wspólne działania. W ten sposób powstało już wiele cennych inicjatyw i pomysłów.
Grupa powstała w konsekwencji pojawienia się potrzeby dyskusji na temat przeprowadzanych przez centra i sieci handlowe badań rynkowych i konsumenckich. Eksperci wspólnie realizują tu projekty badań wykorzystując efekt skali aby dogłębniej niż do tej pory spenetrować dany obszar zainteresowań. Fundamentem naszych prac jest wiedza.
Grupa wspiera nawiązanie współpracy pomiędzy obiecującymi spółkami technologicznymi a centrami i sieciami handlowymi (non-food). Grupa jest podzielona na „dawców” i „biorców” nowych technologii:
Interdyscyplinarny zespół ekspertów, którego celem jest opracowanie zasad i reguł, które będą stosowane przez organizacje zrzeszone wokół NextGenLab aby działalność centrów i sieci handlowych stała się mniej uciążliwa dla środowiska.
Jedną z pierwszych inicjatyw grupy Zrównoważonego Rozwoju będzie opracowanie Deklaracji Zrównoważonego Rozwoju dla Retailu oraz zorganizowanie pod egidą Retail Institute kampanii społecznej, CSR, której celem jest przeprowadzenie na centrów handlowych wydarzeń aktywizujących lokalne społeczności do przeciwdziałania zmianom klimatycznym i ochrony środowiska.