Centra handlowe, które weszły do Polski pod koniec lat 90., umożliwiły rozwinięcie biznesu wielu krajowym sieciom handlowym i usługowym. Te, dzięki sukcesom odniesionym na rodzimym rynku, mogły z powodzeniem rozpocząć ekspansję zagraniczną. To właśnie w centrach handlowych koncentruje się działalność największych polskich marek i firm. Galerie handlowe od zawsze umożliwiały zaistnienie i rozwój tysiącom lokalnych przedsiębiorców.
W ostatnich latach kondycja galerii handlowych w kraju oraz na świecie słabnie: zmiany w zwyczajach zakupowych konsumentów, rosnąca konkurencja ze strony sektora e-commerce, odpływ klientów do innych formatów handlowych czy wreszcie zakaz handlu w niedziele w Polsce i spowodowane epidemią koronawirusa wymuszają na właścicielach centrów handlowych zmiany strategii rozwoju, a co za tym idzie – konieczność wdrażania zmian w praktycznie wszystkich obszarach działalności. Potrzebne jest nowe spojrzenie i nowe rozwiązania.
Galerie handlowe stanowią bardzo ważne ogniwo polskiej gospodarki. Oferując odpowiednie warunki rozwoju polskiego biznesu są swoistego rodzaju integratorem różnych branż, m.in.: dla logistyki i transportu, firm usługowych, serwisowych, producentów, dostawców, agencji marketingowych, biur architektonicznych, kancelarii prawnych, i wielu innych dlatego do programu Challenger 2.0 zapraszamy spółki, które mogą wnieść do środowiska retail świeżość, idee, rozwiązania, które pozwolą jej ponownie wejść na ścieżkę wzrostów.